Verhalen
Hoe Daphine zich inzet voor meisjes
Lees meer-
Groeien voorbij trauma: Anita's verhaal
Anita's kindertijd eindigde op haar zevende toen ze moest vluchten uit Burundi. Jarenlang was overleven haar enige taal - tot ze ontdekte dat spelen kon helen wat oorlog had gebroken. Dankzij het programma van Right To Play telt deze gevluchte moeder, die ooit geen waarde hechtte aan spelletjes, nu rietjes met haar kinderen en geniet ze van hun ochtendknuffels.
-
Hoe coach Hamadoun kinderen sterker maakt
Kinderen die door conflict op de vlucht zijn in Mali vinden weer hoop en mogen weer kind zijn, dankzij de hulp van Hamadoun, een door Right To Play opgeleide coach. Via spelgebaseerde psychosociale ondersteuning bevordert Hamadoun sociale samenhang en begeleidt hij spellen die de mentale gezondheid en de emotionele en sociale ontwikkeling van kinderen versterken.
-
Ontmoet Aminata: een inspirerende leider
Als voorzitter van een gemeenschapsorganisatie in Mali is Aminata een voorvechter voor toegang tot kwaliteitsonderwijs voor vluchtelingenkinderen. Als één van de weinige vrouwelijke leiders zet ze zich in voor gendergelijkheid en een veiligere omgeving voor meisjes en kinderen met een handicap.
-
Lerares Larissa helpt vluchtelingenkinderen obstakels overwinnen
Larissa komt uit Burundi, maar ze woont al acht jaar als vluchteling in kamp Nduta. Er was een tijd dat ze niet veel voldoening vond in haar baan als lerares, maar sinds ze de Right To Play-lerarentraining heeft gevolgd, heeft Larissa’s haar liefde voor lesgeven teruggevonden.
-
Ontmoet Dela: leerkracht én YouTuber
Dela, een lerares uit Ghana, ontdekte de kracht van spelend leren via Right To Play. Door actieve en speelse lessen zijn haar leerlingen meer betrokken en presteren ze beter. Nu heeft ze zelfs haar eigen YouTube kanaal!
-
Hoe Abundance een plek vond om erbij te horen
Abundance wilde graag meedoen in de klas, net als ieder ander kind, maar door zijn handicap had hij niet veel zelfvertrouwen. Right To Play leerkrachten zorgden ervoor dat de lessen inclusief werden voor hem. Nu speelt hij weer samen met zijn klasgenootjes.
-
Hoe Hakizimana pesten en eenzaamheid overwint
Hakizimana voelde hij zich vaak minderwaardig door zijn handicap en kon niet meedoen aan veel activiteiten op school. Dankzij de steun van Right To Play leerkrachten groeide zijn zelfvertrouwen. Nu is hij zelfs een Junior Leader op zijn school geworden.
-
Hoe spelen Banard's opvoeding veranderde
Banard uit Isingiro, Oeganda, veranderde zijn opvoedstijl door spelen in zijn dagelijkse routine met zijn dochters op te nemen. Nu heeft hij een sterkere band met zijn kinderen, en hun leerprestaties en zelfvertrouwen zijn gegroeid.
Spelen is van levensbelang
Voor alle kinderen. Verbeter het leven van een kind dat opgroeit in uitdagende omstandigheden.
Doneer nu