Verhalen
Hoe Daphine zich inzet voor meisjes
Lees meer-
Terug naar school: het verhaal van Hamza en Mustafa
Veel kinderen in Pakistan kunnen niet naar school gaan door hoge kosten en grote afstanden. Deze kinderen raken vaak achterop en verliezen de hoop op een betere toekomst, zo ook voor Hamza en Mustafa. Dankzij een versneld leerprogramma van Right To Play kwamen ze er achter dat leren ook leuk kan zijn. Via spelenderwijs leren halen ze hun leerachterstand in, bouwen ze zelfvertrouwen op en krijgen ze de kans om hun dromen waar te maken.
-
Groenere scholen en gemeenschappen bouwen in Kampala
Op scholen in Oeganda helpen door Right To Play ondersteunde milieuclubs kinderen om klimaatverandering te begrijpen en aan te pakken. Door middel van spelactiviteiten, opruimacties in de gemeenschap en een geupcyclede stadstuin leren kinderen over het belang van duurzaamheid en worden ze jonge milieuactivisten.
-
Groeien voorbij trauma: Anita's verhaal
Anita's kindertijd eindigde op haar zevende toen ze moest vluchten uit Burundi. Jarenlang was overleven haar enige taal - tot ze ontdekte dat spelen kon helen wat oorlog had gebroken. Dankzij het programma van Right To Play telt deze gevluchte moeder, die ooit geen waarde hechtte aan spelletjes, nu rietjes met haar kinderen en geniet ze van hun ochtendknuffels.
-
Hoe coach Hamadoun kinderen sterker maakt
Kinderen die door conflict op de vlucht zijn in Mali vinden weer hoop en mogen weer kind zijn, dankzij de hulp van Hamadoun, een door Right To Play opgeleide coach. Via spelgebaseerde psychosociale ondersteuning bevordert Hamadoun sociale samenhang en begeleidt hij spellen die de mentale gezondheid en de emotionele en sociale ontwikkeling van kinderen versterken.
-
Ontmoet Aminata: een inspirerende leider
Als voorzitter van een gemeenschapsorganisatie in Mali is Aminata een voorvechter voor toegang tot kwaliteitsonderwijs voor vluchtelingenkinderen. Als één van de weinige vrouwelijke leiders zet ze zich in voor gendergelijkheid en een veiligere omgeving voor meisjes en kinderen met een handicap.
-
Lerares Larissa helpt vluchtelingenkinderen obstakels overwinnen
Larissa komt uit Burundi, maar ze woont al acht jaar als vluchteling in kamp Nduta. Er was een tijd dat ze niet veel voldoening vond in haar baan als lerares, maar sinds ze de Right To Play-lerarentraining heeft gevolgd, heeft Larissa’s haar liefde voor lesgeven teruggevonden.
-
Ontmoet Dela: leerkracht én YouTuber
Dela, een lerares uit Ghana, ontdekte de kracht van spelend leren via Right To Play. Door actieve en speelse lessen zijn haar leerlingen meer betrokken en presteren ze beter. Nu heeft ze zelfs haar eigen YouTube kanaal!
-
Hoe Abundance een plek vond om erbij te horen
Abundance wilde graag meedoen in de klas, net als ieder ander kind, maar door zijn handicap had hij niet veel zelfvertrouwen. Right To Play leerkrachten zorgden ervoor dat de lessen inclusief werden voor hem. Nu speelt hij weer samen met zijn klasgenootjes.
Spelen is van levensbelang
Voor alle kinderen. Verbeter het leven van een kind dat opgroeit in uitdagende omstandigheden.
Doneer nu