Help kinderen in het Midden-Oosten. Doneer nu →

Primair Onderwijs-gerelateerd

Onze onderwijsprogramma's zorgen ervoor dat basisschoolkinderen, vooral meisjes, een betere leerervaring hebben en de school verlaten met betere lees- en schrijfvaardigheden.

Onderzoek toont aan dat slechts één derde van de 10-jarigen een eenvoudig geschreven verhaal kan lezen en begrijpen. Over de hele wereld leren te veel kinderen niet de vaardigheden die ze nodig hebben om zich goed te ontwikkelen.

Eloisa is pas 10, maar ze is een leider in de leesclub van haar school en helpt haar medeleerlingen om hun leesvaardigheid te verbeteren.

We trainen leerkrachten in het integreren van spel in hun lessen om leren aantrekkelijk en inclusief te maken voor alle leerlingen, met speciale aandacht voor meisjes en kinderen met een handicap. Het leren van lezen, rekenen en sociale vaardigheden wordt makkelijker en leuker. Als leerlingen zich gewaardeerd voelen, worden ze gemotiveerd om nieuwsgierig te zijn, samen te werken en problemen op te lossen.

BETER LEZEN EN SCHRIJVEN

In Tanzania hadden kinderen op door Right To Play ondersteunde scholen 2,5x meer kans om goed te leren lezen dan kinderen op niet-ondersteunde scholen.

We geven leerlingen de kans om ook buiten de klas te leren via leesclubs en in hun gemeenschap. Daarnaast werken we met onderwijsambtenaren en ministeries om onze spelend-leren methode in het onderwijsbeleid en in de lesprogramma's op te nemen, zodat toekomstige generaties zich beter kunnen ontwikkelen.

class="testimonial-image"
"Ik zei tegen mezelf: ik moet teruggaan om een betere toekomst te krijgen," - Noëlline (14)
Het verhaal van Noëlline