Help kinderen in het Midden-Oosten. Doneer nu →

Kledingmerk STRØM lanceert EK-collectie, opbrengsten voor Right To Play

strom-1200-x-630.jpg

Het Antwerpse kledingmerk STRØM heeft een stijlvolle, subtiele supporterscollectie gelanceerd in voorbereiding van het Europees Kampioenschap voetbal. De collectie bestaat uit acht T-shirts met een vlaggetje van acht Europese landen en staat voor vriendschap, trots en gezelligheid. Voor elk verkocht T-shirt doet STRØM een donatie aan Right To Play, zodat kinderen die opgroeien in de meest achtergestelde gebieden ter wereld deel kunnen nemen aan onze programma’s.

Op 25 mei heeft STRØM een collectie in teken van het EK gelanceerd. De collectie bestaat uit unisex T-shirts voor jong en oud, met daarop de vlag van België, Nederland, Duitsland, Frankrijk, Denemarken, Zweden, Italië of Oostenrijk. STRØM liet zich inspireren door de subtiele, minimalistische supporter, die met trots zijn land vertegenwoordigt, zowel tijdens de voetbalmatch als daarnaast. De T-shirts uit de EK-collectie zijn enkel beschikbaar in gebroken wit, de natuurlijke kleur van katoen, en zijn dus nooit gekleurd. Beschikbaar voor mannen, vrouwen en kiddø’s.

Scoren voor het goede doel

Niet enkel de favoriete ploeg, maar ook het goede doel wordt gesteund met de T-shirts. Bij elke aankoop van een T-shirt uit de EK-collectie, doet STRØM een donatie aan Right To Play. De oprichters van STRØM kozen voor Right To Play, omdat het DNA van de organisatie matcht met dat van het merk. Door elk verkocht T-shirt, kan een kind een week lang kunnen deelnemen aan de programma’s van Right To Play.

STRØM werd op een warme zomeravond in 2017 opgericht door vier Antwerpse vrienden. Nico, Charly, Simon en Kristof, vier jonge ondernemers zonder enige mode-ervaring, staken de koppen samen om een nieuw kledingmerk uit te bouwen. Een duurzame insteek, hoge kwaliteit en design met herkenbare, minimalistische icoontjes voor mannen, vrouwen en kinderen was hun missie. De naam, een knipoog naar de Stad aan de Stroom en het Scandinavische minimalisme. De afgelopen vier jaar ontwierpen ze leuke collecties in thema’s als the breakfast collection en retrø en bouwden ze het merk uit tot een internationale speler met jeugdig enthousiasme.

strom team.jpg

Duurzaamheid heeft altijd een centrale plek gehad binnen STRØM. Het kiezen van en werken met een fabrikant die zowel de milieu- als de arbeidsnormen strikt respecteert, is voor de makers van STRØM van groot belang. Alle collecties zijn gemaakt van organisch katoen en gerecycleerd polyester. Het merk is ook lid van de Fair Wear foundation. Daarboven worden de T-shirts pas gedrukt na bestelling en is er dus nooit overstock.