Dit is wat we in 2024 konden bereiken...
Dankzij onze trouwe supporters kregen miljoenen kinderen die opgroeien in de moeilijkste omstandigheden de kans om te spelen, leren en zich te ontwikkelen. Ontdek een aantal van de highlights uit onze programma's in 2024:
Kinderen die opgroeien in crisis en oorlog krijgen emotionele steun en een kans om te blijven leren
Kinderen in zes landen in het Midden-Oosten en Afrika die hun huis en school moesten verlaten vanwege conflicten en oorlogen, kregen noodpakketten, emotionele steun en een kans om verder te leren. In Mali kregen meer dan 1.000 kinderen die hun geboortecertificaat kwijtraakten toen ze moesten vluchten, nieuwe papieren zodat ze naar school kunnen gaan.
Meisjes over de hele wereld strijden tegen schadelijke gendernormen en komen op voor hun rechten
In Tanzania is het aantal meisjes dat kritische denk- en communicatievaardigheden toonde meer dan verdubbeld. Zo leren ze voor hun rechten op te komen. In Libanon en Oeganda deelden meisjes hun ervaringen met gendergerelateerd geweld en hun ideeën om hun gemeenschap veiliger te maken als onderdeel van een groot onderzoeksproject. En in Senegal zeiden twee keer zoveel meisjes uit conservatieve gemeenschappen dat ze hun rechten durven op te eisen dankzij de veranderende houding tegenover schadelijke gendernormen.
Vroeg beginnen met leren in Mozambique en Oeganda
Basisschoolleerlingen in Mozambique hebben in de afgelopen zes maanden hun lees-, reken-, emotionele en motorische vaardigheden met 17% verbeterd. En in Oeganda, waar minder dan 10% van de kinderen voorschools onderwijs krijgt, hebben honderden ouders geleerd hoe ze het leren en de ontwikkeling van hun kinderen thuis kunnen stimuleren via het Play To Grow FLEX-programma, dat specifiek gezinnen in vluchtelingennederzettingen ondersteunt.
Basisschoolleerlingen in Tanzania en Mali ontwikkelen lees- en schrijfvaardigheden en bouwen aan hun toekomst
In Tanzania hadden leerlingen 2,5 keer meer kans om goede lezers te zijn dan kinderen in niet-partnerscholen. In Mali nam 80% van de kinderen actief deel aan de les, 20% meer dan kinderen op scholen zonder partner. En in Rwanda leerden meer dan 60.000 leerlingen STEM-vaardigheden, kritisch denken en samenwerken via het Plug in Play-programma. Ook in Rwanda ontvingen bijna 800 basisschoolleraren hun certificaat voor spelend leren; samen zullen ze tienduizenden leerlingen bereiken met inclusieve en boeiende lessen.
We laten zien hoe spelen impact creëert
In een tijd waarin meer kinderen dan ooit het recht op onderwijs wordt ontzegd, heeft ons team met succes campagne gevoerd bij de Verenigde Naties om de eerste jaarlijkse International Day of Play in te voeren. Vanaf 11 juni 2024 staat de kracht van spelen jaarlijks op de wereldwijde agenda, en vieren we het overal!
Dit is slechts een deel van de impact die mogelijk was in 2024.