Voorschoolse zorg en educatie
In onze programma's voor voorschoolse zorg en educatie krijgen jonge kinderen van drie tot zes jaar de kans om spelend te leren en zich te ontwikkelen. Hiermee wordt de basis gelegd voor succes op school en in de rest van hun leven.
Onderzoek toont aan dat spelenderwijs opvoeden en vroeg beginnen met leren kinderen klaarstoomt voor goede schoolprestaties en een gezonde toekomst. Tijdens de eerste levensjaren ontwikkelen de hersenen van kinderen zich met een snelheid van meer dan een miljoen neuroverbindingen per seconde. Speelse en stimulerende relaties met vertrouwde volwassenen dragen enorm bij aan de ontwikkeling van gezonde hersenen, gevoelens van verbondenheid en leerplezier. Maar veel ouders en verzorgers hebben niet de tijd, vaardigheden of kennis die ze nodig hebben om het leren en de ontwikkeling van hun kinderen spelenderwijs te ondersteunen.
BETERE SOCIALE VAARDIGHEDEN
In Oeganda is het aantal ouders en verzorgers dat zegt dat hun kinderen positieve sociaal-emotionele vaardigheden hebben meer dan verdubbeld van 21% naar 46%.
In onze programma's laten we ouders en verzorgers zien hoe ze de emoties van hun kinderen kunnen spiegelen tijdens het spelen om hun sociaal-emotionele vaardigheden te versterken. We leren ze hoe ze positieve discipline kunnen gebruiken om te zorgen dat kinderen zich veilig voelen en we helpen ze om een betere band met hun kinderen op te bouwen. We laten zien hoe ze kinderen spelletjes kunnen laten leiden om hun zelfvertrouwen en gevoel van eigenwaarde te vergroten; en hoe ze liedjes en spelletjes kunnen gebruiken om de lees- en rekenvaardigheden van hun kinderen te stimuleren. We trainen kleuterleerkrachten en opvoeders in het gebruik van spelend leren om kinderen vaardigheden mee te geven en ervoor te zorgen dat ze met plezier naar school gaan.