• Nieuws​ - 14 mei 2018

    ASICS en Right To Play presenteren vol trots The Power Of Play

    Deze week delen Right To Play en corporate partner ASICS de mini documentaire The Power of Play als onderdeel van ASICS’ I Move Me campagne​. De film is gemaakt in Ghana en laat zien wat spelen en beweging doen voor de ontwikkeling van een kind, een gemeenschap en zelfs een land.  ​


    Dezelfde filosofie

    Je kent ASICS vast als sportmerk, maar het​ is zoveel meer dan dat! Al jaren ondersteunt de organisatie het werk van Right To Play. Dat komt door onze gedeelde filosofie waarin de kracht van spelen een grote rol heeft. In 1949 begon Kihachiro Onitsuka ASICS met een duidelijke visie. Hij vond dat door beweging mensen zich beter en gezonder voelen in lichaam en geest. ASICS is het acroniem van 'Anima Sana In Corpore Sano', oftewel een gezonde geest in een gezond lichaam. Deze filosofie heeft het bedrijf gebracht waar ze nu staan qua continue product innovaties en ondersteuning van goede doelen, waaronder een partnership met Right To Play. 

    I Move Me 

    Met de I Move Me campagne deelt ASICS niet alleen de verhalen van hun Movement Ambassadors, maar ook het verhaal van Right To Play. In een 16 minuten documentaire kun je met eigen ogen zien wat het werk van Right To Play inhoudt. Vier kinderen, een leraar en een coach getraind door Right To Play delen hun verhaal. Onze ambassadeur Akwasi Frimpong is de verhalenverteller. 


    Zo komt alles samen: Right To Play en de I Move Me gedachte van ASICS. Namelijk: de wereld laten zien wie je bent door de manier waarop je beweegt. Jouw authentieke, echte ik is de krachtigste en meest positieve stempel die je op de wereld kunt drukken. Right To Play is een trotse Movement Ambassadeur. ​

    Kijk de documentaire nu:

     

    ​​
    Ga naar de I Move Me campagne pagina van ASICS​
    Meer over Akwasi’s trip naar Ghana ​

      
Act